Навчальна робота


Тема: Води суходолу Південної Америки. Найбільші річкові системи. Практична робота № 11 (продовження)
Мета уроку:
1.    Ознайомити учнів із загальними рисами вод суходолу Південної Америки, основними річковими системами.
2.    Сприяти розумінню впливу клімату та рельєфу на формування та розподіл вод суходолу.
3.    Вдосконалювати вміння та навички характеризувати найбільші річкові системи материка.
4.    Продовжити формування уміння роботи з картами атласу та текстом підручника.
5.    Продовжити формування уміння застосовувати раніше набуті раніше знання в стандартних та нових ситуаціях.
6.    Виховувати культуру спілкування, самостійність, розвивати навички роботи з додатковими джерелами географічних знань.
Опорні та базові поняття : клімат, гідросфера, води суходолу, річка,  озеро, підземні води, болота, роль клімату у формуванні й розподілі вод суходолу.
Географічна номенклатура: річки: Амазонка, Парана, Оріноко, затока Ла-Плата, водоспади: Анхель, Ігуасу, озера: Маракайбо, Тітікака.
Засоби навчання: ІКТ  (обумовлене необхідністю наочного
Методи навчання: бесіда, демонстрація випереджальні завдання, робота з підручником, вправи.
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Кросворд «Південна Америка»


1

1. Анди - найважливіший кліматичний ….. на південноамериканському континенті ? (Кордон)
2
             






2. Характерна особливість клімату Південної Америки (Найвологіший)
3


3. Лінія місцевості з однаковою температуроюсічня і липня на тематичних картах. (Ізотерма)
4
             

4. Кліматичний пояс, що охоплює  південний край материка.  (Помірний)
5
             


5. Назва океану, над яким формуються повітряні маси, що найбільше впливають на клімат  Південної Америки  (Атлантичний)
6
             

6. Холодна Перуанська течія сприяє утворенню пустелі … (Атакама)


1. Анди - найважливіший кліматичний ….. на південноамериканському
 континенті ? (Кордон)
2. Характерна особливість клімату Південної Америки (Найвологіший)
3. Лінія місцевості з однаковою температурою січня і липня на тематичних картах. (Ізотерма)
4. Кліматичний пояс, що охоплює  південний край материка.  (Помірний)
5. Назва океану, над яким формуються повітряні маси, що найбільше впливають
    на клімат  Південної Америки  (Атлантичний)
6. Холодна Перуанська течія сприяє утворенню пустелі … (Атакама)
 І\/. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів. (робота в парах)
 Установіть відповідність між визначеннями та поняттями:


А. Живлення річки
1.    Водний потік, що тече в природному руслі й живиться за рахунок поверхневого і підземного стоків з басейнів.
Б. Гирло
2.    Поповнення води в річці за рахунок підземних та поверхневих вод.
В. Річка
3.    Води, які містяться в ґрунтах та гірських породах верхньої частини земної кори.
Г. Витік
4.    Місце, де річка впадає в іншу водойму: іншу річку, озеро, море, океан.
Д. Підземні
5.    Місце, де річка бере початок.
Е. Озеро
6.    Сукупність річок у межах одного річкового басейну.
Ж. Річкова система
7.    Природна водойма, заповнене водою природне заглиблення зі сповільненим водообміном.

Бланк відповіді:


А
Б
В
Г
Д
Е
Ж
1


Х




2
Х






3




Х


4

Х





5



Х



6






Х
7





Х

 \/. Вивчення нового матеріалу.
1.    Звіти груп дослідників про найбільші річкові системи Південної Америки та гідрологічні об’єкти.  Випереджальне завдання групам дослідників підготувати інформацію про: І група – найбільші річкові системи, ІІ група – озера, ІІІ група – водоспади. За бажанням демонстрація електронних презентацій.
2.     Перегляд відеороликів: «Амазонка», «Водоспади Південної Америки».
3.    Робота з підручником. Складання таблиці «Найбільші річкові системи Південної Америки»
Назва річки
Розміри
Напрямок течії
Характер течії
Витік
Гирло
Притоки
Амазонка






Парана






Оріноко







\/І. Закріплення отриманих знань.
1.    Картографічний практикум.
Під якою цифрою «заховано» географічний об’єкт?:
1.    Найбільше озеро Південної Америки?  (Маракайбо)
2.    Найпотужніший водоспад Південної Америки? (Ігуасу)
3.    Найбільше високогірне озеро Південної Америки? (Тітікака)
4.    Найповноводніша річка світу? (Амазонка)
5.    Друга за довжиною річка материка? (Парана)
6.    Найвищий водоспад світу? (Анхель)
7.    Третя за довжиною річка Південної Америки? (Оріноко)
 2.    Прийом «Творча лабораторія»
Робота в групах:
І група. Визначте, які географічні об’єкти мають координати:
72о зх.д.10о пд.ш.
55о зх. д. 26о пд. ш.
63о зх. д. 6о пд. ш.
58о зх. д. 34о пд. ш.
69о зх. д. 16о пд. ш.
ІІ група. Побудуйте порівняльні діаграми довжини річок Південної Америки за даними.


  Аазонка – 6400 км (з Мараньоном)                                                                                          Парана – 4380 км
Оріноко – 2730 км
(масштаб в 1 см 1000 км)
 
 






Річки
                                                   Довжина, км

\/ІІ. Релаксація. Інтерактивна вправа «Відкритий мікрофон». Продовжте речення:
-        Сьогодні на уроці я навчився…
-        Мені було легко…
-        Найважчим для мене було…
\/ІІІ. Підбиття підсумків. Оцінки.
ІХ. Домашнє завдання.
1.    Опрацювати параграф підручника.
2.    Скласти розповідь про значення води у житті людини.
3.    Випереджальне. Підібрати цікаву інформацію про рослинний і тваринний світ Південної Америки.




Немає коментарів:

Дописати коментар